از تهیه لیستهای طوماری و بیهوده کارهای روزانهتان صرفنظر کنید، به این دلیل اینکه چنین لیستهایی فقط برای خاک خوردن نوشته میشوند.
اصلاً تا حالا توانستهاید چنین لیستهایی را به اتمام برسانید؟؟
اگر کمی فکر کنید میبینید بعد از انجام تعدادی از آنها خسته شده و دیگر تلاشی برای اتمام آنها نکردهاید و یا بهگونهای سرهم بندی کرده و خودتان را گولزدهاید.
هر چه تعداد موارد انجام نشده کارهایی مورد نظرتان بیشتر باشد احساس ناراحتی هم بیشتر و در نهایت دیگر به آنها توجهی نکرده و استرس بر شما غلبه میکند.
اما یک راهحل ساده هم وجود دارد و آن این است که لیستهای طوماری و بلند خود را به لیستهای کوچکتر تبدیل کرده، به عنوان مثال یک لیست ۱۰۰ موردی را به ۱۰ لیست ۱۰ موردی تبدیل کنید و با انجام ۱ مورد از لیست ۱۰ تایی ۱۰ درصد کار را انجام دادهاید درست است که ما ۹۹ درصد کار را هنوز انجام ندادهایم ولی در عوض زمانی که به لیست نگاه میکنیم دچار استرس و کاهش انگیزه نمیشوید و کمکم ۹۹ درصد دیگر را به اتمام میرسانید.
با آنکه از نظر خیلیها ساده و بیفایده به نظر میرسد ولی تقسیم وظایف و تبدیل آنها به بخشهای کوچکتر اثر بسزایی بر روی انگیزه و خلاقیت شما دارد.
نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که وظایف و آیتمهای
مهمتر را در بالای لیست و پس از انجام آن سراغ آیتم بعدی بروید که باعث
میشود همیشه فقط یک آیتم مهمترین آیتم و وظیفه به شمار آید و به دنبال آن
تنها بر روی یک آیتم تمرکز کرده باشید.
درباره این سایت